Sunday 28 February 2010

semakin jauh kite berjalan, semakin terbuka kotak minda kite....

Hakikatnya, dunia kecil, semakin jauh kita berjalan,semakin ramai orang yang akan kita kenali tidak kira kita pernah berjumpa atau tidak,kali nie aku nak cerita pasal ragbi di tempat aku belajar sekarang Tanta,Mesir. but sebelum aku ade satu cerita ag nak kongsi sebelum aku dapat idea dan berani untuk bawak team alumni kite pi kejohanan, kisah nie pada tahun 2008, aku,bob,wafiy dan dobi, jz join Ex-Sas Eagles alumni rugby SEMSAS ke kejohanan rugby ANSARA 10's 2008, hahaha, masa tue dah la blur2 ag tak penah nak men luar dari jagaan cg hatta n cg nazir... diz time kitorang pown pi sendirik, sebab mase tue syed( scrum half SEMSAS tahun aku) ajak pi men, the truth aku tak kenal sangat si syed nie, tapi dalam perjalanan kitorang start kenal n rapat da sekarang.... so kitorang men pakai jersi biru stripe merah nie..... agak janggal jugak la coz kitorang selalu pakai warna kuning stripe hitam yg merupakan pride sekolah kite....hahaha....... at dat time 


match yg aku seingat aku lah groping first game lawan ngn ansara serting.....kitorang menang satu try 7-0 tue pown haziq wat try...... then the next game lawan ngan SDARA lion kitorang kalah 10-5(tengoklah sape wat try mase nie,hahaha) then kitorang tak dapat mara ke cup,just pi shield jek..... the next day kitorang lawan team maner entah quater final, menang, semi final lawan ansara terendak, then final kitorang lawan ansara serting balik semula but tough luck aritu men dalam hujan,lopak da macam tempat kerbau berkubang,adoiyai, kitorang leading 3-0 syed kick,then kitorang kene balik 27-3....time nie aku tak pegang bola pown coz aku rase deorang memang nak bekukan forward kot taim nie..... hehehe..... but the most nice game yg aku rase best mase lawan SDAR.... mase tue aku dapat humban sorang player sdar kat dalam lopak air, hehehe.....then aku dapat try satu.... hua3 bangge pown ade rase bangang pown ader..... coz mase tue tgah ruck, bola keluar and aku kutip, aku pown bawak je la lari,then dak2 sdar soh aku stop, aku pown stop la, yg member2 kat luar dah maki2 aku soh lari.... aku nampak simbol reff kate play-on, ape ag...aku pown bawak la bola sampai try.... memori yg sangat best la bagi aku..... coz the first tounament untuk membuka mata bermain untuk sesebuah alumni..... hahaha...... banyak la, payan lost memori,bergaduh dalam satu team..... hehehe..... makan nasi lemak kat brickfield( wohh nasi dea bnyak ayam ag,besar plak tue RM1.50, da la sedap nk mampos...) hahaha..... dats why kite kene buka mate jgn letak diri kite di bawah tempurung.... hehehe........




ok sambung cerita plak.... pasal kt tanta...hahaha.....inilah antara team member yg dpt hadir pada petang tersebut.....hahaha....aku da jadik cam chabal da tapi still rendah....hahaha..... kitorang men kt padang tepi sawah jek...nie baru pas abis mid year sebenarnye...lagi pun sambil mencari bakat2 baru nak lawan antara muhafazah..... macam antara universiti la.... kalo korang masum kan?hehehe.... mase first time men tue pergh rase nak tercabut jantung...tak fit.....dua orang cramp, tapi sume bakal doktor tue yang tak risau sangat...hik3, tapi seriusli sangat2 berbeza men kat negara arab nie...hhehee..... haa.... lupe plak aku nak cite....nampak tak bro sebelah aku pakai baju kuning tue...name dea pian player sdar mase ANSARA 10's 2008 yg aku men tue... hehehe...aku tak taw la sape mangse aku pada match tersebut tapi aku berharap bukan dea larr.... tapi pian men sangat bes...hihihi.... tapi majoriti semua berbakat n pernah bermain mewakili sekolah,daerah,negeri, n mahupun negara kot...hehehe... sebab tue lah aku kate kite dapat kenal orang walau jauh mane pown kite pergi...macam aku ngn pian SDAR.... da pernah lawan pun hehehe...but they are better la.....












huhuhu....side stepping kat padang sawah kot.....hihihihi





burrppp...kenyang mkn dummy kot...hik3....








No comments:

Post a Comment

Search