Friday 23 April 2010

Ke mana hala tuju kelab ragbi ini selepas ini..........

ke mana hala tuju kelab rugby ini selepas ini,anda semua ahli persatuan yang akan menentukannya,seperti yang anda tahu kalo pokok tiada akar,maknenye tak berfungsi lah pokok tue,tadek makanan,sumber nutrien,air dan sebagainye,begitu jugalah persatuan kita nie,if hanya orang tertentu dan orang yang sama buat kerja tanpa orang bawh memang tak jalan jugaklah jawabnye,aku mohon kerja sama semua,kalo ley beri komitmen untuk kelab nie,kite wat kelab nie bukan sekadar untuk rugby tapi untuk merapat kan ukhwah sesame kita, n of course la kalo nk naik serta merta kelab kita nie memang mustahil coz kita baru,so kalo semua mainkan peranan masing2 insyaallah,dalam 2 tahun kita boleh nak join liga pahang.....kalo korang berikan komitmen la,coz kita semua dah ramai exstudent n ramai yang main rugby,so aku rase kita dah boleh proceed untuk next zone iaitu establishment of the old boys rugby.

  •   kite akan wat official meeting kat sekolah 30 june 2010,dalam pukul 10 pagi ke 12 tengah hari...aku harap exco2 n ajk2 boleh hadirkan diri n sape2 yang nak hadirkan diri pada hari tersebut juga dijemput hadir.
  •   besar kemungkinan pada petang itu kita akan adakan friendly secare rasmi, di padang sekolah,if ramai yang hadir aku nak wat 15's tengoklah, sama ada kita akan lawan INTEK Knight jr,sesame sendiri atau aku akan team luar untuk friendly petang tue...
  • then dalam meeting tue kita akan bincangkan mengenai beberapa perkara penting seperti:
  1. tugas-tugas dan pembahagiaan exco serta ajk
  2. yuran tahunan kelab
  3. senarai player yang akan melibatkan diri dalam kejohanan
  4. kejohanan yang akan disertai oleh kelab.
  5. pendaftaran kelab alumni dan pemain di bawah kesatuan ragbi Pahang.
  6. pembelian dan pemilihan warna rasmi jersi alumni.
  7. wakil yang akan menyertai kursus kejurulatihan dan pengadilan ragbi krm
-setiap minit mesyuarat ini akan di cetak dan diedarkan pada waktu mesyuarat tersebut.....

  • perkara kedua adalah mengenai cadangan aktiviti yang aku list kan,if ade bantahan or cadangan lain korang ley dropkan komen kat comment,cadangan adalah seperti berikut:
  1. mesyuarat agung tahunan,untuk membentangkan budget dan xtvt tahunan kepada ahli persatuan alumni ragbi.
  2. menyertai kejohanan yang diadakan oleh kesatuan ragbi pahang(sama ada terbuka atau tertutup)
  3. menyertai kejohanan ragbi liga alumni 7's (kepada mereka yang belajar di area kl dan selangor atau kawasan yang dekat dengan venue perlawanan)
  4. .menganjurkan kejohanan inter batch pada setiap tahun untuk memilih pemain-pemain yang bakal mewakili INTEK Knight untuk kejohanan ragbi terbuka INTEK Knight alumni 10's serta merapatkan silaturrahim di antara INTEK Knight player dan INTEK Knight jr.
  5. menganjurkan INTEK Knight alumni 10's setiap tahun untuk meningkatkan mutu permainan pemain-pemain INTEK Knight dengan menganjurkan kejohanan ini terbuka kepada beberapa pasukan alumni sekolah berasrama penuh,ANSARA atau sekolah teknik.
  6. memenuhkan aktiviti masa cuti semester dengan menganjurkan picnic,bbq,futsal atau free gathering pada cuti semester.
  7. mengadakan annual dinner di hotel pada setiap hujung season kejohanan atau hujung tahun.
  • harapannya adalah supaya setiap orang akan memberikan kerjasama dalam aktiviti yang bakal dijalankan..... dan sesiapa yang ada kenal mana2 pihak yang boleh memberi sponsor for our team dialu2kan supaya menginform kepada exco yang berkenaan...

No comments:

Post a Comment

Search