Friday 23 April 2010

perancangan untuk kejohanan dan aktiviti yang bakal dijalankan


ok nie plak senarai kejohanan yang akan kite sertai:

1.  kejohanan Kuantan 10's open
2.  kejohanan ragbi ANSARA
3.  kejohanan liga alumni 7's (lepas alumni daftar official n untuk yg dok area dekat kl n selangor)
4.  liga Pahang (untuk yang nie aku cadangkan mungkin after 3 years kita dah establish baru kita akan sertai)
5.  SMS 10's
6.  CCC-UiTM segamat 10's
7.  UPM 10's
8.  UKM 10's
9.  Rakan Muda 7's

p/s:nie antara kejohanan yang terlintas dalam pale aku dan tempat kita boleh ambil peluang dan ambil pengalaman dulu,takpe kalo kite kalah janji kite cube dan pengalaman tue penting .......

then kejohanan yang akan kita anjurkan sendiri:


  1. INTEK Knight 10's interbatch ( nak friendly antara batch dan wat pemilihan siapa yang akan mewakili INTEK Knight ke kejohanan INTEK Knight alumni 10's.
  2. INTEK Knight alumni 10's:
  • sikit briefing pasal kejohanan ini:
  1. kejohanan ini kita akan mula anjurkan tahun depan.tarikh n everything akan dibincangkan kemudian.
  2. sebab aku nak wat next year coz aku nak daftar kejohanan nie kat kesatuan ragbi pahang dan kesatuan ragbi malaysia supaya ley jadik annual xtvt alumni kite...
  3. kite kene try cari sponsor n sumber kewangan untuk menganjurkan kejohanan nie.
  4. kertas kerja projek ini akan aku serahkan kepada cikgu hatta untuk diserahkan kepada sekolah,supaya kita dapat persetujuan sekolah dahulu,so proses makan masa jadik memang tak sempat nak wat tahun nie.
  5. kejohanan nie akan berformatkan liga dalam kumpulan, terbahagi kepada 4 kumpulan,satu kumpulan akan mengandungi 4 pasukan dari setiap alumni.
  6. johan dan naib johan setiap kumpulan akan bermain dalam kategori cup dan tempat ketiga dan keempat akan bermain dalam kategori plate.
  7. pusingan kedua akan bermain secara kalah mati.
  8. untuk pengadil kita akan jemput dan bayar kat mereka.
  9. urus setia pulak akan terbahagi kepada beberapa kumpulan(akan dibahagikan nanti).cara pembahagian adalah mengikut tugas,ex student atau student.masing2 akan menjalankan tanggungjawab masing2.
  10. then beberapa urusan seperti financial,audit,surat2 rasmi,jemputan,ambulan dan sebagainya akan diuruskan oleh pihak2 yang akan dilantik selepas mesyuarat kejohanan ini diadakan.
  11. harapannya setiap pihak dan individu memberikan kerjasama supaya kejohanan yang bakal kita anjurkan ini menjadi salah satu kejohanan yang terkenal di daerah kuantan,di negeri pahang,dan di peringkat kebangsaan sendiri
p/s: kejohanan pertama maybe next year dan kita akan jemput alumni sbp pahang dan beberapa pasukan di sekitar kuantan untuk menjayakan kejohanan ini..... so that kita boleh tengok kekurangan dalam kejohanan yang kita jalankan..........

No comments:

Post a Comment

Search